Xbox One Gamepad- Kontroler idealny?

W swoim życiu trzymałem wiele przeróżnych kontrolerów do gier. Po wielu latach użytkowania i przeróżnych przesiadkach na co nowsze kontrolery mogę napisać jedno- Microsoft zna się na robieniu dobrych gamepadów jak mało kto. Produkt jaki obecnie jest na rynku dodawany do konsol Xbox One moim skromnym zdaniem jest niemal idealny. Piszę niemal ponieważ kilka rzeczy można było by zmienić, ale o nich później. Najpierw skupimy się bowiem na plusach tego maleństwa.

Pad Microsoftu dostępny jest tak jak u konkurencji w wielu wariantach kolorystycznych, lecz to mały szczegół, mi osobiście przypadł do gustu klasyczny czarny kontroler, ten, jakiego widzicie na zdjęciu obok. Gamepad został od spodu pokryty chropowatą fakturą, dzięki czemu lepiej się go trzyma, nawet podczas bardzo zaciętej rozgrywki, gdy zaczynają się pocić dłonie- chwyt nadal jest pewny i kontroler się nie ślizga. Gniazdo na baterie AA nie jest już wypukłe, lecz ładnie schowane wewnątrz pada. Pośrodku kontrolera widnieje logo X, które jest podświetlone, gdy pad jest uruchomiony. Migające logo informuje nas o tym, iż baterie są bliskie wyczerpania lub, że parujemy aktualnie kontroler z konsolą. Przycisk ten służy również do włączania samego pada. Triggery i bumpery są spasowane idealnie i mamy do nich świetny dostęp. Warto wspomnieć również o tym, iż triggery posiadają funkcje wibracji, co świetnie sprawdza się podczas np. gier wyścigowych. Cała bryła kontrolera spasowana jest idealnie nawet pod graczy z dużymi dłońmi, a kontroler Microsoftu sprawia wrażenie solidnego i wytrzymałego. Analogi nie ulegają przetarciu, zastosowano w nich wytrzymałą gumę, dzięki czemu nie musimy się martwić o ich szybkie zużycie.

Sam kontroler działa bezprzewodowo, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by podłączyć go kablem micro USB do konsoli i grać w ten sposób, gdy baterie się wyczerpią. Co ciekawe podłączając go ten sposób do PC, możemy grać na komputerze przy jego pomocy. Pad jest w końcu produkowany przez Microsoft, więc świetnie sprawdza się w praktycznie wszystkich produkcjach pisanych pod PC. Samo obłożenie przycisków nie zmieniło się względem poprzednich wersji kontrolera. Nadal mamy analogi ułożone po skosie oraz krzyżak u dołu po lewej. Ponadto dobrze wyróżniające się przyciski YXBA. Do kontrolera bez problemu podłączymy również słuchawki.


Teraz czas nieco ponarzekać. Za minus muszę uznać to, iż trafiają się sztuki, które po mocniejszym chwycie trzeszczą. Kolejną wadą kontrolera jest to, iż nie jest on wyposażony w wewnętrzny akumulator. Szkoda, że Microsoft nie zdecydował się na rozwiązanie konkurencji i nie umieścił w swym urządzeniu wbudowanego akumulatora. Kontroler jest dosyć mocno zasobożerny, więc jeżeli nie posiadacie baterii wielokrotnego użytku, przygotujcie się na częste dokupywanie nowych ogniw.

Plusy:

  • Świetnie spasowany dla graczy o małych i dużych dłoniach
  • Faktura antypoślizgowa dobrze się sprawdza
  • Wygodny w użytkowaniu
  • Współpracuje doskonale z PC
  • Wibrujące triggery to super rozwiązanie
  • Wytrzymały

Minusy:

  • Zasobożerny, brak wbudowanego akumulatora
  • Niektóre sztuki trzeszczą po silniejszym chwycie

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.